Körstyrelsen

Vad mycket jag börjat skriva på sistone. Vad synd för mig att jag
inte har några läsare. Men det gör inte så mycket eftersom att jag
ändå skriver för min egen skull. Idag träffade jag en kille från
min kurs om klimatet (från förra terminen) för att planera våra
muntliga presentation om alternativ energi. Han kommer från Frankrike
och jobbar just nu med sin master-uppsats i astrofysik, förutom att
han undervisar i ämnet samt extraknäcker på umevatoriet. Rätt
otippat att jag skulle träffa en sådan person i en geovetenskapskurs
på nybörjarnivå, men han valde den tydligen mest för att få öva
på svenska.

På källen gick jag på årsmöte för min kör, Umeå Vokalensemble,
och blev utsedd till styrelsemedlem i egenskap av suppleant. Ska bli
intressant att få lite erfarenhet av styrelsearbete. Det var ett
väldigt trevligt möte i övrigt och jag ser fram emot en ny termin av
körverksamhet. För alla av mina nolltaliga läsare som känner sig
manade har vi insjungningar nästa vecka. Så vi ses där. Not!

2 comments: